Re: iscsi performance på FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Feb 2011 - 14:55:35 CET

Date: Fri, 4 Feb 2011 14:55:35 +0100
Subject: Re: iscsi performance på FreeBSD
From: Claus Guttesen <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

>        Og så anvendelse af lagg(4).

Har fået sat en supermicro-server op med 11 diske i raidz2 (zfs).
Serveren er en xeon E5620 på 2,4 GHz, 12 GB ram, og hver disk er på 2
(metriske) TB. Det giver ca. 16 TB med plads. Jeg har patchet serveren
op med zfs ver. 28 og den kører 8.2 pre-release.

Jeg har installeret /usr/ports/net/iscsi-target og har opjusteret
QueueDepth 64 i [LogicalUnitX], og med en kopiering fra min win 7
(eller mit arbejdes) peaker den på 117 MB/s. Det er noget nær det
teoretiske den kan køre på i GB-switchen.

Så iscsi-performance må siges at være meget god, og kan sandsynligvis
øges ved at trunke de to netkort. Ellers har jeg ikke gjort noget
specielt for at tune serveren.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentler gamester is the soonest winner.

Shakespeare

twitter.com/kometen