Re: FreeBSD router problemer

From: Erik Cederstrand <none_at_erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 20 Dec 2011 17:30:46 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Den 20/12/2011 kl. 14.20 skrev Anders Reinhardt Hansen:

> Hej Erik
>
> Jeg sidder og tænker hvorfor ikke http://m0n0.ch/wall/ eller http://www.pfsense.org/?
> De kan det du vil ud af boksen....
> Jeg bruger især pfSense flere steder og den kan næsten alt det jeg vil og mere til.
> Jeg kan kun se en grund til ikke at gøre det og det er hvis du har en hjemmeserver du gerne vil bruge til flere ting for at spare strøm, eller du er nørdet anlagt og vil have lov til at selv at rode med det.

Jeg har brugt både m0n0wall og pfSense i andre sammenhæng, men serveren laver 100 andre ting, som jeg ikke kan med en skrabet firewall-installation.

Jeg var træt af, at vores udlejer på kontoret efter flere måneders klager bare har udskiftet en ustabil DLink router med en spritny, ligeså ustabil DLink router. Også var serveren lige ved hånden med egen forbindelse udenom deres router.

Jeg kan i øvrigt underholde med et billede fra server-rummet: http://www.flickr.com/photos/erikcederstrand/6544194383

Switchen med den eksterne forbindelse hænger i sin egen ledning…

Mvh Erik