Re: FreeBSD router problemer

From: Erik Cederstrand <none_at_erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 20 Dec 2011 15:36:20 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Den 20/12/2011 kl. 12.53 skrev Erik Cederstrand:

> [...]

Fra Sørens link: http://www.freebsd.org/doc/handbook/firewalls-ipfw.html:

"It is not a mandatory requirement to enable IPFW by compiling the following options into the FreeBSD kernel, unless NAT functionality is required."

Jeg har nu installeret en kerne, som er GENERIC + "options IPFIREWALL" og "options IPDIVERT", og nu har jeg adgang til internettet fra klienten. Juhuu.

En kende forvirrende, at man også kan loade dem som kerne-moduler, men at de så ikke virker med NAT.

Tak for hjælpen til alle.

Mvh Erik