Re: Postfix... reject RCPT...

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Sep 2010 - 22:40:07 CEST

Date: Tue, 14 Sep 2010 22:40:07 +0200
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix... reject RCPT...

Jette Derriche wrote:
> Jeg er blevet opmærksom på nedenstående i min maillog som nok er opstået
> fordi jeg har tilføjet reject_sender_login_mismatch i main.cf.
>
> Det ser ud til at være relateret til noget mailliste halløj men hvorfor
> og hvordan ved jeg ikke... ?
>
> Er det en dårlig idé at have reject_sender_login_mismatch med?

Hej Jette

Som jeg ser det er det mails fra maillister hvor du er på, (og som du
har sendt indlæg til) hvor dit indlæg kommer tilbage fra listserveren
til din egen maskine. (MTA)

Der forsøges fra listserverne at aflevere mails til dig, uden at den
session (client mta/Sending mta) er logget ind (authentficeret sig på
din mailserver med et login og et password) svarende til afsender
adresssen.

Normalt vil andre mailhosta (MTAer) ikke bruge sasl
login/authentificering som der nævnes i det medsendte dokumentationen
udklip. (men blot smtp anonymt)

Det er ikke normalt at MTAer skal logge ind for hver bruger de afleverer
mails for, og de har typisk ikke en konto på maskinen.

Nu er jeg (jo ikke) postfix ekspert, men jeg antager du (neardgirl)
eksisterer i "smtp_sender_login_maps" da du jo skal authentificere dig
for læse og sende mails via din postfix.

Men det skulle jo helst ikke være sådan at du ikke kan modtage mails fra
dig selv sendt via andre mail posthuse (MTAer) end din egen. Det kunne
se ud til at det er det du har indstillet din maskine til at antage at
sådan er verden.

Bare et par tanker om det jeg ser ud fra det du sender

håber det kan bruges.

Kommenter gerne hvis andre perter på listen ser andet/mere end jeg.

kristen.