Re: rc.d startup script som anden bruger end root

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Nov 2010 - 21:45:05 CET

Date: Thu, 11 Nov 2010 21:45:05 +0100
From: Carsten Jensen <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: rc.d startup script som anden bruger end root

On 2010-11-11 21:08, Erik Cederstrand wrote:

> Det fremgår ikke, om du har prøvet med "su -l bruger script" eller evt. "su -l -c klasse bruger script"?
>
> Hvad ligger der i "kan ikke lide"? Får du en fejlmeddelelse?
>
> Mvh Erik
jeg har ikke prøvet klasse, da jeg ikke rigtigt har nogen ide hvad jeg
kan bruge det til, men -l har jeg dog prøvet.

ja jeg får en fejl besked når jeg bruger su noget med at den ikke kan
tolke v^l...^ jeg kan ikke helt huske den fulde fejlbesked, men noget
lignende er det.

jeg har i mellemtiden fundet ud af at den heller ikke selv opretter en
pid, dvs jeg ikke kan stoppe servicen igen uden jeg skal kode lidt på
start scriptet, så jeg må nok se at kigge i mine shell script bøger.

/Carsten