Hurra (nvidia drivers og flash 10 under FreeBSD-current AMD64)

From: Nicolai Petri (none@nicolai--petri.cc.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Mar 2010 - 10:16:50 CET

Date: Fri, 12 Mar 2010 10:16:50 +0100 (CET)
From: Nicolai Petri <none@nicolai--petri.cc.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hurra (nvidia drivers og flash 10 under FreeBSD-current AMD64)

Hejsa.

Flemming bad mig lige skrive til listen at jeg har fået både nvidia's binære driverer samt linux-flashplugin v10 til at virke under AMD64 på FreeBSD current.

Umiddelbart vil det også virker under FreeBSD 8 efter hvad jeg kan læse. Eneste problem ud over lige at få mountet procfs og linsysfs under compat/linux var faktisk at
huske en virkende /etc/resolv.conf under linux compat. Uden den så "hænger" firefox når den prøver at loade flash.

Jeg brugte nspluginwrapper for at få plugin in til at virke under firefox36 - native.

En god erfaring er brug af virtualbox under freebsd - det virker fantastisk, dog skal man bruge virtualbox-ose-devel for at det virker under -current.

Så er i underrettet.

---
Nicolai Petri
aka CyberDuck