DD backup af diske, samt partition info

From: Michael Kell Jensen (none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Mar 2010 - 04:37:38 CET

Date: Sun, 07 Mar 2010 04:37:38 +0100
From: Michael Kell Jensen <none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: DD backup af diske, samt partition info

Hej

Jeg tager backup af forskellige hardiske med forskellige partions typer på.

For at udføre backup på dem, bruger jeg dd (eller ddrescue)

Når jeg kopierer vil jeg gerne lave et script der gør følgende.

---
1. dd disk til image fil.
2. dd bs=512,  gem i mbr
3. få fat i extended partition info

punkt 3. hvordan kan jeg få fat den information på en sikker måde når jeg ikke ved hvilke operativ systemer der ligger på de forskellige diske. (udover at det tilhører, openbsd, netbsd, freebsd, linux, windows).

Maskinen jeg udfører kopieringen / image er en NetBSD maskine.

### Make a script that does everything and name them: disk_uniq_ident.dd_img (.gz - if aproppiate) disk_uniq_ident.mbr disk_uniq_ident.extpartiontable disk_uniq_ident.info - diverse information auto hentet disk_uniq_ident.txt - noter taget af admin ---

Tilsidst vil jeg gerne mounte mit dd image i en virtual machine Eller en anden form for check så jeg kan se de virker.

Nogen forslag til hvordan man gør det?

Mic