Re: Gammelt Hauppauge tunerkort

From: Casper Quitzau (none@bsd--seeque.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Mar 2010 - 12:48:08 CET

Date: Fri, 05 Mar 2010 12:48:08 +0100
From: Casper Quitzau <none@bsd--seeque.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gammelt Hauppauge tunerkort

Mikkel C. Simonsen wrote:
> Prøv at kigge på dmesg. Det er muligt at kortet virker med de gamle Bt
> (Brooktree) drivere. Så vidt jeg husker er nogle af de nyere chipset
> mere eller mindre kompatible. Men er Brooktree driveren stadig
> understøttet?
Der er tilsyneladende ikke nogen drivere tilknyttet kortet under
installationen. Det eneste jeg kunne finde i dmseg var disse 3 linier:

  pci1: <ACPI PCI bus> on pcib1

  pci1: <multimedia, video> at device 2.0 (no driver attached)

  pci1: <multimedia> at device 2.1 (no driver attached)

Så jeg begynder at tro at kortet hører mere hjemme på et museum i stedet ;-)

Ud over det så fanst jeg også ud af at de drivere som MythTv kræver ikke
eksisterer til FreeBSD, og det pvrxxx drivere der skulle eksistere i en
beta-version skulle have problemer (fra pkg-decr i
/usr/ports/multimedia/mythtv):

  MythTV requires tuner drivers which support the V4L standard.

  Currently no official FreeBSD driver does so, but the latest version

  of a beta version of the cxm driver is available from

  http://usleepless.110mb.com/pvrxxx_port-10042007.tgz. Problems

  have been reported with this port; if you use it, you should join

  the FreeBSD-multimedia mailing list and report where appropriate.

Inden jeg fortsætte med dette tror jeg lige jeg vil se om jeg evt kan få
min ubuntu til at kendes ved kortet, for det andet tror jeg er lidt mere
langhåret end jeg har mod på i øjeblikket :-).
I sidste ende kan det være jeg bliver nødt til at bide i det sure æble
og invistere i et nyt tuner-kort.

Ind til videre mange tak for hjælpen :-D.

Mvh
Casper