Re: Dell PERC6 H200 på FreeBSD 8.0-RELEASE-amd64

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Jun 2010 - 08:03:29 CEST

From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Dell PERC6 H200 på FreeBSD 8.0-RELEASE-amd64
Date: Wed, 30 Jun 2010 08:03:29 +0200
To: BSD-DK BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Niels

Den 30/06/2010 kl. 01.05 skrev Niels Wahlgreen:

> Nu sidder jeg og skal til at installere FreeBSD 8.0-RELEASE amd64 på dem. På R610'eren, som har en PERC H200/6Gbps SAS controller, kan sysinstall ikke finde nogen harddisk. På R710'eren, som har en PERC H700 controller, finder den fint disken.
>
> Jeg kan se på google, at jeg ikke er den eneste som har det problem, da H200 controllere tilsyneladende er så nye, at de ikke er understøttet. Der er dog en som har følgende hint:
> " A wild guess it's just not listed in mfi(4) pciids table (as well as
> for rest H200 family).

> Spørgsmålet er:
> [...]

"A wild guess" lyder jo ikke så overbevisende, men hvis du bare vil installere med en kerne du selv har kompileret, så er det ikke så svært. Hvis du installerer pr. CD, så prøv at google "make release" for at lave en ny ISO med din kerne. Hvis du installerer pr. FTP kan du nøjes med at lægge installationsfilerne på din egen FTP server, kompilere kernen og erstatte /boot/kernel på FTP serveren med din nye kerne.

Mvh Erik