HW for monitorering - Soekris eller?

From: Simon Thoustrup <none_at_Simon--Thoustrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 20 Jul 2010 17:15:55 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Hej liste,

inden vinteren dukker op igen skal vi have udskiftet vores 70'er oliefyr på 60'er støbejernskedel til et nyt naturgasfyr. I den forbindelse er det jo oplagt at kigge på, hvordan man kan monitorere/styre fyret.

Vi ender sikkert med et Viessmann Vitodens [1] der kan kommunikere infrarødt via sine status LEDs [2].
PHKs gasmåler add-on [3] har jeg tænkt mig at kopiere når jeg har fået måleren sat op. Dog nok i en seriel udgave af hensyn til spørgsmålet:

Hvilken HW jeg skal bruge til at interface til kasserne? Umiddelbart falder tanken på en Soekris med RS232/USB. Er det det oplagte valg?
Kravet er lavt strømforbrug, lav pris og Ethernet eller WLAN så man kan snakke fornuftigt med boksen.

Go' sommer!
/Simon

[1] http://www.viessmann.dk/da/products/gas-brennwertkessel/Vitodens_300-W.html
[2] http://openv.wikispaces.com/