Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'

From: Thomas Steen Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 Jul 2010 - 23:58:40 CEST

Date: Mon, 05 Jul 2010 23:58:40 +0200
From: Thomas Steen Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'

On 05-07-2010 23:09, Jette Derriche wrote:

> Fik ingen respons på ovenstående og valgte derfor at svare [no] ... Men
> nu er jeg landet i apr1 helvede... Hvordan kommer jeg af med denne:

Hej Jette,

Kort svar: Du skal fjerne apr og apache og så installere apache igen,
så trækker apache build selv den selv den rigtige apr med.

Og i vanlig stil vil benytte lejligheden til at anbefale portmaster til
alskens ports arbejde, den gør disse ting langt nemmere synes jeg.

Følgende forudsætter du bruger en supporteret FreeBSD release,
i skrivende stund 6.4 eller nyere: ldconfig_compat kan du roligt slette,
de ting der afhænger af den er kommet i nye versioner som ikke
afhænger af den længere, men grundet rækkefølgen tingene sker i får
du den advarsel du ser.

Hvis jeg var i din situation ville jeg lave
"pkg_delete -f -x ldconfig_compat apache2 apr" - vær sikker på de 3
pakker ikke længere er installeret, og kør derefter en "portmaster -a"
for at få PHP mv. up-to-date, og til sidst en "portmaster www/apache20"
for at få apache ind igen.

Husk at gøre alt dette med et opdateret ports træ, min viden er baseret
på en masse servere der altid har et up-to-date ports træ, så hvis du har
gamle ports er det ikke sikkert du kan regne med det jeg siger :)

Mvh - og skriv hvis der er flere problemer,

Thomas Steen Rasmussen / Tykling