RE: Dell PERC6 H200 på FreeBSD 8.0-RELEASE-amd64

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Jul 2010 - 16:25:24 CEST

From: Niels Wahlgreen <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 1 Jul 2010 07:25:24 -0700
Subject: RE: Dell PERC6 H200 på FreeBSD 8.0-RELEASE-amd64

Hej Erik

> "A wild guess" lyder jo ikke så overbevisende, men hvis du bare vil installere med en kerne du selv har kompileret, så er det ikke så svært. Hvis du installerer pr. CD, > så prøv at google "make release" for at lave en ny ISO med din kerne. Hvis du installerer pr. FTP kan du nøjes med at lægge installationsfilerne på din egen FTP
> server, kompilere kernen og erstatte /boot/kernel på FTP serveren med din nye kerne.

Tak for tippet.

Jeg gik videre med make release - fandt en rigtigt god men lidt gammel vejledning på http://romana.now.ie/writing/customfreebsdiso.html - og fik også lavet min egen release hvor det foreslåede patch var med. Den finder controlleren nu, men ikke de diske som sidder på, hverken når de sidder som en virtuel RAID 1 disk eller når de bare er tilsluttet som løse diske. Jeg har ikke budget til at bruge flere timer på det, så jeg er kommet frem til at jeg så må købe en anden SAS RAID controller og sætte i serveren. Men tak for hjælpen, det var tæt på at det lykkedes :)

Mvh Niels