Re: Overvågning af elnettet

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Jan 2010 - 22:27:22 CET

Date: Wed, 27 Jan 2010 22:27:22 +0100
From: Carsten Jensen <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Overvågning af elnettet

Mikkel C. Simonsen wrote:

> I den prisklasse burde du kunne finde et multimeter med USB eller
> RS232 port. Der får du din ønskede opløsning på 0,1V.
>
> Venlig hilsen
>
> Mikkel C. Simonsen

Den her skyder lige en anelse over prisen (naesten 800,-)
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=15038
men den er vel at finde et andet sted end i DK for en billigere pris

har du evt selv en applikation til at kommunikere med en UPS ?
ellers kig evt paa NUT jeg mener den ligger under sysutils i ports
(der findes en anden nut som ligger under misc, det er IKKE den,
det er en app til at taelle kalorier eller noget i den stil).
NUT er et generic ups management program til standalone, server/client
med de generelle muligheder som at lukke maskinerne ned paent
saa mon ikke ogsaa den skal kunne vise voltage input som de fleste
kendtes maerker kan vise ?
kontroller lige dens hardware compatibilitet foerst saa du ikke render
ud og koeber en UPS som NUT ikke kan bruge, medmindre du
selv strikker noget sammen til den.
UPSer ligger dog i en prisklasse omkring 300,- for den billigste paa
edbpriser.dk.

Mvh Carsten Jensen