Re: FreeBSD, python og Oracle

From: Uffe Jakobsen (none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Jan 2010 - 11:55:23 CET

Date: Fri, 22 Jan 2010 11:55:23 +0100
From: Uffe Jakobsen <none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD, python og Oracle

On 22/01/10 10.18, Erik Cederstrand wrote:

> Det lyder lovende. Virker oracle8-client også mod en 10g eller 11g database, eller kun version 8?

Den virker ligesom en alm. Oracle (Net8) Client (aka SQL*Net(v2))

FYI: Oracles egne gamle klienter kan også køre op imod nyere Oracle
RDBMS'er...

I disse konfigurationer virker (FreeBSD) maskiner med "oracle8-client"
på samme vis som Oracles egen klient...

Har lavet nogle tests med 100-vis af tråde - men oftest er antallet af
tråde under omkring 50 med mixeded insert/update/select stmts... har
ikke konstateret nogle problemer.

Jeg har primært Oracle 10g - både standard og enterprise edition
RDBMS'er... men Oracle 8 og 9 ser også ud til at virke.

Jeg har en klar forventning om at "oracle8-client" også kan connecte til
en Oracle 11g RDBMS - men ved det først når vores migrering/upgrade er
testet.

/Uffe