Re: Opdatering med freebsd-update og portmaster

From: Thomas Steen Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 18 Dec 2010 - 01:13:06 CET

Date: Sat, 18 Dec 2010 01:13:06 +0100
From: Thomas Steen Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opdatering med freebsd-update og portmaster

On 15-12-2010 09:46, Jette Derriche wrote:
> Jeg har indtil nu brugt den 'gammeldags' metode med cvsup og
> portupgrade. Nu har jeg så forsøgt mig med freebsd-update, portsnap og
> portmaster.:
>
> # freebsd-update fetch
> # freebsd-update install
> # reboot
> # portsnap fetch update
> # (følg vejl. i UPDATING)
> # portmaster -a
>
> Mangler der nogle steps i ovenstående?
>
> /Jette

Hejsa,

Du skal have -f på portmaster, ellers bygger den kun de ting som
er outdatede i forhold til dit lokale ports træ.
Altså "portmaster -af" for at bygge alle ports igen.
Det er iøvrigt kun nødvendigt når du skifter major version (f.eks.
7.x til 8.x) men ikke hvis du skifter fra 8.x til 8.y for eksempel.

/Thomas

ps. se forresten http://wiki.tyk.nu/index.php/Portmaster for lidt
config som gør portmaster "mere unattended".