Re: FBI Bagdør i OpenBSD?

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bsdly.net)
Date: Thu 16 Dec 2010 - 07:32:33 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FBI Bagdør i OpenBSD?
From: peter@bsdly.net (Peter N. M. Hansteen)
Date: Thu, 16 Dec 2010 07:32:33 +0100

Thomas Elsgaard <none@thomas.elsgaard--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Jeg formoder at mange af jer allerede har læst Theo's posting på openbsd-tech.. ellers kan i finde den her:
>
> http://marc.info/?l=openbsd-tech&m=129236621626462&w=2
>
> Det hører vidst under kategorien: oh crap..

Jeg ville kuttet ut 'oh' etter kolon. Jeg blir stadig mer overbevist
om at dette dreier seg om fri diktning av noen som ønsker
oppmerksomhet av helt andre årsaker.

DES' take på det hele:

http://maycontaintracesofbolts.blogspot.com/2010/12/openbsd-ipsec-backdoor-allegations.html

og Jason Dixon:

http://obfuscurity.com/2010/12/Deconstructing-the-OpenBSD-IPsec-Rumors og noen timer senere
http://obfuscurity.com/2010/12/Updates-on-the-OpenBSD-IPsec-Gossip

Også å lese hele tråden på openbsd-tech kan være ganske oppklarende.

- P

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://bsdly.blogspot.com/ http://www.bsdly.net/ http://www.nuug.no/