IBM TS2900 LTO4 Autoloader

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Dec 2010 - 12:58:24 CET

Date: Wed, 15 Dec 2010 12:58:24 +0100
From: Carsten Jensen <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: IBM TS2900 LTO4 Autoloader

Hej Liste.

Jeg har fået anskaffet mig nævnte Autoloader
og vil høre om der er nogen af jer der har haft held med at få den til
at blive set som en autoloader i FreeBSD 8.1, jeg kan kun se drevet
(sa0/nsa0), efter hvad jeg kan finde frem skal der være et device der
hedder sg0 som er loader mekanismen.

Jeg er interesseret i at høre om andre autoloaders samt hvad i bruger
som backup app. jeg har gennem længere tid brugt både amanda samt bacula
til enkelt stående drev, og min erfaring med autoloaders ligger desværre
kun på windows siden.

Controlleren er en HP/Compaq SmartArray E500 som HP anbefaler bliver
brugt til deres eget modsvarende produkt.

Mvh Carsten