Re: gmake og #include

From: Michael Kell Jensen (none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Aug 2010 - 12:55:50 CEST

Date: Sat, 28 Aug 2010 12:55:50 +0200
From: Michael Kell Jensen <none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: gmake og #include

On 2010-08-28 00:51, Jette Derriche wrote:

> Hvis nu det bare virkede som det skulle, behøvede jeg heller ikke vide
> noget...hehe ;-)

> Den har allerede disse linier:
>
> MYSQL_INC = /usr/local/include
> CFLAGS = -DBUILDVER=$(BUILDVER) -I$(MYSQL_INC) -O0 -g -Wall -fPIC
>
> ... så jeg fatter simpelthen ikke det ikke virker...
>
> /Jette

Kan du ikke lige skrive dine compile kommandoer.

Bruger du noget configure først?
Eller er det bare en makefile der køres.

Hvis der er et configure script kan det være den overskriver din
makefile. (fra makefile.in)

hvis du bruger et configure script så check config.log.
søg eventuelt efter my_config.h, så kan du se den nøjagtige fejlbesked.

Når du kører gmake.
kan du jo gøre det her:

$ gmake 2>&1 | tee mysql_make.log

Hvis du vil vide en masse om at "kompilere på unix" på en lettilgængelig
måde, kan jeg anbefale "greg leheys" "porting unix software".
den kan hentes her. (Creative commons)

http://www.lemis.com/grog/Documentation/

mic