Re: gmake og #include

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Aug 2010 - 14:58:04 CEST

Date: Fri, 27 Aug 2010 14:58:04 +0200
Subject: Re: gmake og #include
From: Kasper Bonne <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2010/8/27 Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>:
> Jeg kender intet til C-programmering, så jeg har forsøgt at finde noget
> om hvordan #include fungerer... jeg fandt følgende:

Det er et ambigoest projekt hvis du ikke ved noget om C. :)

Det lyder som om compileren ikke ved hvor den skal lede efter
header-filerne. Det fixer du ved at give compileren en -I parameter
med et bibliotek. Der er mange maader at goere det paa men her er et
forslag:

Tilfoeg foelgende linie i starten af din Makefile

CFLAGS += -I/usr/local/include

/Kasper