Re: FreeNAS på en Artigo A2000

From: Bjarne Wichmann Bagge Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Apr 2010 - 14:49:23 CEST

Date: Wed, 14 Apr 2010 14:49:23 +0200
Subject: Re: FreeNAS på en Artigo A2000
From: Bjarne Wichmann Bagge Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2010/4/14 Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Hvis FreeNAS er installeret på CF kortet vil den også bruge CF kortet til at gemme config. Det er kun hvis du bruger LiveCD at du skal have et andet medie til config filen (da CD'en er read-only).

I har sørme ret, jeg har været ude og investere i endnu en dims
(multikortlæser), kopieret FreeNAS embedded image på den og puttet ind
Artigo A2000 og nu ser det hele ud til at køre.

... jeg har egentlig altid gået og troet, at når man kopierede et
image ned på et medie, så havde man et fixed filsystem som var fyldt
100% og hvad der ellers måtte være af overskudsplads på mediet var
"tabt". Men så har jeg også lært noget nyt i dag! :-)

- Bjarne