Re: FreeNAS på en Artigo A2000

From: Bjarne Wichmann Bagge Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Apr 2010 - 07:42:47 CEST

Date: Wed, 14 Apr 2010 07:42:47 +0200
Subject: Re: FreeNAS på en Artigo A2000
From: Bjarne Wichmann Bagge Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2010/4/14 Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> De koster ellers under 100kr, så når nu du har sparet på frisøren, er det måske værd at prøve.

Hmm, mja kunne måske prøve. Der er så det problem - hvis jeg har
forstået metoden korrekt - at når jeg på den måde "brænder" FreeNAS
embedded image på CF-kortet, så vil kortet samtidig ikke kunne blive
brugt til at lagre opsætning mv., det vil være lidt øv.

Jeg havde faktisk også udtænkt at mit næste træk ville være at boote
maskinen op med en linux liveCD og så "brænde" FreeNAS embedded image
på CF-kortet ad den vej, men samme problemstilling.

Mit næste træk er at hive fat i en gammel usb-harddisk og køre
unetbootin på den og se hvor langt jeg kommer med det.

- Bjarne