Apache og newsyslog

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Nov 2009 - 20:42:28 CET

Subject: Apache og newsyslog
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sat, 14 Nov 2009 20:42:28 +0100

Jeg har et lille problem som nogen herinde mÄske kender svaret pÄ.

FreeBSD 7.0 stable
Apache 2.2.9
APC 3.0.19 (PHP cache)

PĂ„ hjemmesiden benyttes APC til at cache en masse forholdsvis statiske
tekster. Hjemmesiden sĂžrger selv for at detektere om teksterne er lĂŠst
ind, sÄledes at dette sker automatisk efter en Apache genstart.

NĂ„r newsyslog genstarter Apache ved midnat (sig_num 30) er det lidt
tilfÊldigt hvorvidt APC cachen bliver fyldt pÄny med tekster. NÄr det
glipper, laver jeg en hÄrd genstart (./apache22 restart), hvorefter det
sÄ sker korrekt.

SpÞrgsmÄlet er naturligvis, hvorfor det sommetider glipper. Umiddelbart
ser det ud til at APC'en lĂžber tĂžr for hukommelse. Jeg mistĂŠnker at jeg
mÄske har konfigureret newsyslog forkert. I dette eksempel, angives
sig_num kun til den sidste logfil angivet i newsyslog.conf:

http://www.joomlawebserver.com/freebsd/web-server-jail/13.-turn-on-apache-log-rotation.html

Jeg har angivet sig_num ud for hver eneste logfil... betyder det at jeg
beder Apache genstarte x antal gange (svarende til antal logfiler)?

APC er konfigureret med slam_defence sat til 75 og hjemmesiden sĂžrger
selv for at sikre, at kun Ă©n bruger indlĂŠser teksterne, mens de andre
venter. Det er derfor jeg nu vender blikket mod newsyslog. Det er jo
klart der gÄr kage i det, hvis newsyslog genstarter Apache en hel masse
gange...

/Jette