liste af nestede strukturer og gdb debugger

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 May 2009 - 10:40:42 CEST

Date: Sun, 3 May 2009 10:40:42 +0200
Subject: liste af nestede strukturer og gdb debugger
From: Mic J <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej jeg sidder og debugger noget kode C.

Jeg har problemer med at trække info ud fra arrays of structs
Jeg bruger DDD, kdbg, eclipse debug.
I ingen af dem kan jeg få det til at virke.

typedef struct Information
{
char nickname[30]
int alder;
int rugbroeds_skiver_aday;
}Information;

typedef struct Navne
{
int ettal;
char navn[30];
Information info[20];
}Navne;

int main()
{
Navne ja_navne[20];

..
}

hvis jeg så skal "watche"
ja_navne[i].info[j].nickname

Direkte i gdb kan man skrive:
 watch data_descr.sub_fields[i].subfield_name
 watch data_descr.sub_fields[i].subfields[j].octet_length

p data_descr.sub_fields[i].subfield_name
p data_descr.sub_fields[i].subfields[j].octet_length

--

Men kan ikke få de visuelle debuggere til at gøre det for mig.

Ja så kommer jeg til kort. Jeg tror jeg misser et eller andet man jeg kan ikke få den til at vise disse værdier. (arrays af structs).

Error for ovenstående kode ville være no symbol "nickname"

Er der nogen måde at gøre det på, i ddd, eller andre visuelle debuggere

Måske det skulle til en unix programmerings mailling liste i stedet.

Michael