Re: Mine mails bliver afvist, selvom jeg relayer gennem TDC?

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Mar 2009 - 10:38:58 CET

Subject: Re: Mine mails bliver afvist, selvom jeg relayer gennem TDC?
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Mon, 23 Mar 2009 10:38:58 +0100

On Mon, 2009-03-23 at 07:13 +0100, Danjel Jungersen wrote:

> Næh... ikke andet end at det sker ind imellem, en af grundene til at
> jeg kører min egen mailserver.... Husk hvis du vil gøre det hos tdc,
> skal du bede om en "fast statisk IP". De har andre "faste ip"-
> løsninger, men de er listet som "dynamic ranges" forskellige
> steder...

Jeg blev lidt skuffet da jeg fandt ud af, at TDC tildeler faste IP
adresser fra et dynamisk range. Det er lidt som om man ikke får det man
betaler for (jeg betaler særskilt for en fast IP adresse). Det er mit
indtryk at rigtige faste IP adresser med reverse DNS og det hele, er
meget dyre (kræver erhvervsabonnement).

Nå, men jeg må hellere lukke den her, da det er off topic... Det
overraskede mig bare at jeg pludselig fik mail retur, da det ikke er
sket før.

/Jette