Re: logge ind med ssh uden kodeord

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Mar 2009 - 09:19:25 CET

Date: Fri, 6 Mar 2009 09:19:25 +0100
Subject: Re: logge ind med ssh uden kodeord
From: Flemming Frøkjær <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2009/3/5 Ask Holme <none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Vil du ikke forklare, hvordan ssh-agent fjerner behovet for at have nøglerne
> liggende ?
> Såvidt jeg ved cacher den bare den ukrypteret nøgle sådan at man kun
> behøver, at skrive
> nøglens kode en gang per session ?

Korrekt, men du kan også forwarde authentication agenten til den host
du logger ind på, så når du nu skal videre til den næste maskine.
f.eks for at kopiere filer mellem 2 servere, så skal du ikke have
nøglen liggende på serveren, men kun din work station.

I ssh på FreeBSD er det default. I putty skal du slå det til.

Flemming