Re: Indkøb af PC udstyr

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Mar 2009 - 11:51:50 CET

Date: Thu, 5 Mar 2009 11:51:50 +0100
Subject: Re: Indkøb af PC udstyr
From: Mic J <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Tue, Mar 3, 2009 at 6:47 PM, Jens Dueholm Christensen <none@jens--naff.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> [...]

*Ikke går jeg udfra :)

Jeg vill bruge Xen med deres HVM tool.(så DomU ikke behøves at have
hooks til Xen)

Jeg regnede med at der skulle køre 5-20 operativ systemer på systemet
udover Host.
Så ville dem der er til specielle ting til sjældne lejligheder blive
"parkeret"( droslet ned og deres resourcer frataget).
andre som ikke er i aktív brug vil blive droslet ned til minimums krav.
Det vil sige der skal ske en on-the-fly omdeling af resourcer.(minus
resourcer der ikke må deles).

----------------------------------
Formålet er:
Build maskine til pkgsrc & Netbsd: Kræver mange resourcer men kører
kun periodevis. (1-3 gange om måneden)
Backup server: behold disk resourcer - sæt nødvendige resourcer under
backup, fjern mem resourcer etc ved "idle": incremental + system
backup

Test område: byg op - test - riv ned: til enkelte test mest af egne programmer.
Test os: test af nye features i forskellige OS, Test Hammer
(DragonflyBSD), test ZFS, Test $OS current (eg threads etc)

VCS system: Dedikeret DomU til CVS server.

Other:
Mail:ALotOfThings++++

Om man kan alle de ting jeg ønsker med Xen ved jeg ikke 100%.
Men ellers kan det sikkert udvides.;)

Det skal altså være en multi maskine, istedet for de (2)7 laptops +
ITX maskiner jeg kører med
(jeg har 4 laptops + 1 itx + Athlon 2500 fra 2004 - det jeg ikke tilfreds med).
Man skulle også kunne spare en del strøm med de nye maskiner når de idler.
hvor meget ved jeg ikke, men det glælder jeg mig til at prøve af.

Tænk Kraftig fattigmands virtualisering :)

Michael