Re: OpenBSD + Thinkpad X41 og ÆØÅ

From: Thomas Elsgaard (none@thomas.elsgaard--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Jun 2009 - 15:23:21 CEST

Date: Mon, 15 Jun 2009 15:23:21 +0200
Subject: Re: OpenBSD + Thinkpad X41 og ÆØÅ
From: Thomas Elsgaard <none@thomas.elsgaard--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> echo dk > /etc/kbdtype
>
> Det står i øvrigt i BSD-DK FAQ:
>
> http://www.batmule.dk/BSD-DK/BSD-DK_FAQ.txt
>
> MVH
>
> /Thomas

Jeg syntes at jeg har fulgt diverse tutorials, inkl OpenBSD faq, men
det giver stadig problemer..

Det "sjove" er at jeg har ikke æøå i konsol, eller i xterm, men i den
korte periode hvor at X lukker ned (hvis jeg laver ctrl - alt +
backspace), så har jeg dem, men så snart x er lukket ned, og jeg er
tilbage i konsollen, så virker de igen ikke..

Meget mystisk..

mine enviroments er som:

TERM=xterm-color
SHELL=/usr/local/bin/bash
WINDOWID=12582925
XTERM_SHELL=/usr/local/bin/bash
LC_TYPE=da_DK.ISO8859-1
PATH=/usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin
XTERM_LOCALE=C
XTERM_VERSION=XTerm/OpenBSD(239)
SHLVL=2
WINDOWPATH=5
DISPLAY=:0.0
_=/usr/bin/env

og kbdtype er sat til dk:

-bash-3.2$ cat /etc/kbdtype
dk

Så jeg undrer mig en anelse over hvad som mangler?

Det skal lige siges at æøå virker fint i f.eks firefox

///Thomas