Re: Hvordan genskaber man en crashed system disk ?

From: Niels S. Eliasen (none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Jul 2009 - 11:43:43 CEST

From: "Niels S. Eliasen" <none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan genskaber man en crashed system disk ?
Date: Wed, 22 Jul 2009 11:43:43 +0200

Hej Claus
Den 22/07/2009 kl. 11.29 skrev Claus Guttesen:

> Du kan prøve en 'dd if=/defekt/disk of=/ok/disk'. Kræver dog at du kan
> læse den defekte disk, og at ok-disken er større.
Fint nok.....
men..... hvordan kommer jeg til at kunne læse hvad der på disken ??
(den gamle eller en ny hvorpå jeg har "dd"'et indholdet over til...)
Får en mystisk "gmirror" meta-storage melding....

> --
> regards
> Claus
>
> When lenity and cruelty play for a kingdom,
> the gentler gamester is the soonest winner.
>
> Shakespeare

kind regards

nse

"Ach, crivens, what a wee snotter....."

Quote from "The Wee Free Men" by Terry Pratchett