Re: freebsd ft. firewall

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jan 2009 - 10:37:53 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd ft. firewall
Date: Wed, 7 Jan 2009 10:37:53 +0100

On 07/01/2009, at 09.38, Ebbe Hjorth wrote:

> Hej liste,
>
> Jeg har læst på
> http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/firewalls-apps.html og
> der
> står at der er 3 forskellige firewalls i freebsd.
>
> Hvilken skal jeg vælge? Jeg har tidligere brugt IPFW og er egentlig
> tilfreds med den, men er den lige så sikker og up-to-date som PF?

Du skal vælge den der passer dig bedst ;-)

Eksempelvis er PF last match og IPFW er first match

Jeg synes PF er det bedste og mest naturlige med et super mix af
funktionalitet

Flemming Jacobsen er til det ulogiske IPFW ;-)

Den firewall du kender bedst og føler dig hjemme med, er den du skal
vælge.

Både IPFW og PF er modne og kan det de skal.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH