Re: FreeBSD og Gnokii

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Dec 2009 - 21:07:10 CET

Date: Mon, 28 Dec 2009 21:07:10 +0100
Subject: Re: FreeBSD og Gnokii
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hej Ebbe
>
> Jeg har selv brugt gnokii til at sende sms'er for langt tid siden hvor
> jeg sandsynligvis havede det samme problem så jeg skrev en lille
> daemon til at håndtere det.

Dette er faktisk ikke mit problem, men beholder da scriptet kan jeg se ;)
Da jeg kun er ved at prøve mig lidt frem har jeg kun lagt beskeder til
afsendelse i mysql databasen som smsd bruger til ud og ind boks.

Mit problem er at få smsd startet med de rigtige options når jeg booter
systemet :) Så her er min løsning...

#!/bin/sh
. /etc/rc.subr

name="sms_daemon"
rcvar=`set_rcvar`
command="/usr/local/bin/smsd"
command_args="-u smsduser -p XXXX -d smsgw -c localhost -m mysql -b ME -f
/var/log/smsdaemon.log > /dev/null 2>&1"
load_rc_config $name
run_rc_command "$1"