ssh and http(s) access to same Mercurial|git|svn repositories

From: Michael Kell Jensen (none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 Dec 2009 - 02:05:16 CET

Date: Mon, 14 Dec 2009 02:05:16 +0100
From: Michael Kell Jensen <none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: ssh and http(s) access to same Mercurial|git|svn repositories

Hi

Jeg har sat Mercurial op på en central server.
Den Centrale server er en slags public access.
Der hvor koden er tilgængelig for alle i projektet
og deles ud og "clones" fra.

Jeg har sat ssh adgang op. og mine repositories har owners.

svn:svngroup

Da jeg flere version kontrol systemer jeg bruger, har jeg også.

hg:hgroup
git:gitgroup

Jeg har nogle script der sætter permissions op lidt mere restriktivt
på bestemte file i et repository, alt efter type.

Mine webserver, her apache har user og group www:www

Jeg har overvejet at lave en vcs:vcsgroup for alle typer af repositories.

Men kan jeg have samtidig adgang gennem ssh og http(s) protokollen.

Løsning 1: tilføj user www til *group
løsning 2: flere instanser af apache, med hver deres user:group
løsning 3: flere "users" i en apache fil.
løsning 4: et plugin (ldap?| web_dav?| other?) som med en anden metode
giver adgang til det hele.
løsning 5: sæt repositories owners til apache's user:group
Løsning 6: noget andet?

Hvad gør i?

Løsningen skal fortruksvis være så simpel som mulig at sætte op. men
stadigvæk være opmærksom sikkerhed og adgangs styring, etc.

Mic