Re: Incremental backup -- hvordan?

From: Thomas Elsgaard (none@thomas.elsgaard--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Aug 2009 - 23:44:30 CEST

Date: Sat, 22 Aug 2009 23:44:30 +0200
From: Thomas Elsgaard <none@thomas.elsgaard--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Incremental backup -- hvordan?

On Mon, Aug 24, 2009 at 07:01:41AM +1000, Anders Østergaard Jensen wrote:
> Jeg skal til at sætte et nyt system i drift (mail + www), og til det har jeg
> brug for backup af følgende:
>
> - Alle homedirs (Maildir/)
> - MySQL-databaser
> - WWW-dir
>
> For at spare plasds vil jeg selvfølgelig gerne klare det som en inkrementel
> backup frem for en fuld backup hver gang. Hvordan kører I BSD'ere jeres
> backup i sådan et miljø?
>
> Vh. Anders

Hej Anders

På mine servere bruger jeg til almindelig fil backup rsync, som laver en inkremental backup til en ekstern maskine.

For mysql laver jeg altid en fuld backup, via et script som dumper databasen (du kan finde en del af dem ved hjælp af google).

Det kan også anbefales at lave et lille script som kan RESTORE dine backups, det gør det hele så meget nemmere søndag morgen kl 0400 når et eller andet er holdt op med at virke ;-)

///Thomas