Re: fetch bag http proxy

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Apr 2009 - 21:21:44 CEST

Date: Sun, 19 Apr 2009 21:21:44 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: fetch bag http proxy

On 2009.04.14 12:03:25 +0200, Tony Albers wrote:

> Jeg sidder og vil gerne bruge pkg_add -r bagved en proxy.
> Sagen er desværre den, at proxyen kun tillader http og https. Ikke ftp
> eller andet.
>
> Jeg har sat http_proxy op i /etc/make.conf -og det fungerer fint for
> ports, men da jeg på grund at ressourcer gerne vil hælde pakker ind, vil
> jeg gerne have pkg_add til at fungere.
>
> Så hvordan får jeg tvunget fetch til kun at bruge http?

Bare sæt PACKAGESITE til at pege på et mirror der har http adgang - så
vil pkg_add -r bruger HTTP, og så burde du kunne sætte HTTP proxy
variable til at bruge din proxy. Jeg har aldrig prøvet dette men det
burde virke fint.

Dog må jeg lige nævne at pkg_add -r er noget grimt noget i første
omgang pga. den totalle mangel på integritets check af pakkerne...

--
Simon L. Nielsen