freebsd 7 init debug / rc order determination

From: Ask Holme (none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 29 Sep 2008 - 13:22:11 CEST

Date: Mon, 29 Sep 2008 13:22:11 +0200
From: Ask Holme <none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: freebsd 7 init debug / rc order determination

Hejsa liste

Jeg har en Freebsd 7 server som pludselig er begyndt at, lave problemer
i forbindelse med en planlagt genstart (strømomlægning).
Et eller andet sted i init, før skift til multiuser bliver /etc/rc
terminated og den quiter derfor til shell.
I singleuser kan jeg bekræfte, at det initscript som køres umiddelbart
før den crasher virker fint. Hvis man fra single user, quiter shell og
dermed genstarter init crasher den igen, men nu er det sidste script før
et andet.
Sådan kan man forsætte men uanset hvor mange init-scripts som er startet
skifter maskinen aldrig til multiuesr og færdiggør init.
Så:
Hvad jeg har af debug muligheder for /etc/rc, kan jeg på nogle måde
udregne rækkefølgen initscripts bliver kørt i, sådan at jeg kan finde ud
af hvad der bliver kørt på fejltidspunktet ?

--
There's a jillion* good reasons.
Ask Holme 28 76 98 87

*:An indeterminately vast number