Re: FreeBSD 7.0 pf problemer

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Sep 2008 - 19:50:14 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 7.0 pf problemer
Date: Tue, 23 Sep 2008 18:50:14 +0100

On 23/09/2008, at 15.15, Robert Jeppesen wrote:

> Skriver i toppen da det er nemmere at læse...
>
> Jeg kunne nok have givet en bedre forklaring, det prøver jeg så her.
> Noget
> af det jeg skriver er blot til information til andre som måske søger
> en
> løsning på et problem/setup:
>
> Mailgateway'en kører spamd og postfix. Den fungerer ikke som NAT
> device
> mellem internt lan og internet.
> Gatewayen's spamd/postfix modtager eksternt mail og checker for spam/
> virus
> [...]

Det kan godt være nogen synes det er bedre med top-posting,
ligesom nogen synes farven hot pink er fin til skjorter,
men der er nogle regler som er beskrevet på
http://www.bsd-dk.dk/mailing-list.dk.shtml

Indlæg på mailing listen

Fjern venligst alle unødvendige linier når der laves et reply til en
meddeldelse, og linien bør ikke være længere end max 80 tegn! (ja, der
er nogle af os, der stadig benytter tekstbaserede e-mail klienter.)

Der frabedes ligeledes afsendelse af binærer filer, såsom programmer,
billeder af din hund, og de sidste nye kernel sources. Hvis du føler
at der er nødvendigt at distribuere dette på listen, kan du sende det
til "list owner", der så vil gøre filen tilgængelig enten via mail
arkivet eller via www eller ftp.

På listerne benyttes ikke top-posting (også kendt som "Outlook style"
eller "Jeopardy style") i svar. Skriv nedenunder det du svarer på, og
klip overflødig tekst væk. Dette sikrer at det er let at læse indlæg.

Læs venligst vores netikette for listerne før du laver et indlæg.
--- quote offfff

Ligesom det ville være rart hvis du fjernede unødvendige linier, så

PLS LAD VÆRE MED AT TOP-POSTE

Mvh

Henrik 5531km væk, men stadig sur og gnaven :-)

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH