Re: Login fejler med postfix/Sasl2/courier

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 31 Oct 2008 - 12:36:39 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Login fejler med postfix/Sasl2/courier
Date: Fri, 31 Oct 2008 12:36:39 +0100

On 31/10/2008, at 10.57, Jeppe Bundsgaard wrote:

> Hej
> Jeg er ved at blive vanvittig.
> Efter nedgradering fra 7.1 til 7.0 kan jeg ikke længere logge ind og
> hente mail.
>
> Fra telnet ser det således ud:
> sp# telnet mail.bundsgaard.net 25
> Trying 69.60.115.68...
> Connected to mail.bundsgaard.net.
> AUTH LOGIN amVwcGVAYnVuZHNnYWFyZC5uZXQ=
> 334 UGFzc3dvcmQ6
> ****PW
> 535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure
>
> Jeg har fulgt nerdgirls opsætning og har geninstalleret alle ports
> [...]

Min postfix bog har en længere gennemgang af aftestning og din fejl
kan være mange (flere steder)

Det lader til at starte med saslauthd -d , debugging mode - ved ikke
om du bruger saslauthd og
har ikke selv brugt SASL ... sorry

Indimellem kan det være en fordel at afprøve istedet for at beskrive
hvad man tror
man har gjort. Eksempelvis istedet for "mysql kører fint", så skrive

"jeg kan lave select i databasen som bruger Y med kommando .... og
får output ...."
- det har jeg oplevet med mig selv, pludselig ser man hvad man har
lavet galt :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH