Re: spl_ce_RuntimeException

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 29 Oct 2008 - 20:32:25 CET

Date: Wed, 29 Oct 2008 20:32:25 +0100
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: spl_ce_RuntimeException

Jeppe Bundsgaard wrote:

> Nå ja... jeg har ikke helt forstået det meget simple (går jeg ud fra)
> system... jeg har:
> *default release=cvs tag=RELENG_7
> i min src-all. Jeg troede det var stable-versionen. Men det er måske
> RELEASE_7 eller hvad hedder det?
Det er ganske rigtigt 7-STABLE.
> Ja, jeg ved det er et meget dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunnet
> finde en forklaring på disse koder - og jeg gør jo helst som nerdgirl
> siger jeg skal...
Der findes ikke dumme spørgsmål. Spørgsmål antyder at man gerne vil vide
noget og er der absolut ikke noget dumt i?

-STABLE er 7.0 + patches og ting der bliver mfc'et. Der *kan* opstå
breakage på -STABLE som du ikke får når du bruger 7.0-RELEASE
der hedder: cvs tag=RELENG_7_0
7.0-RELEASE er 7.0 RELEASE + eventuelle patches.

-CURRENT (lige nu ~ 8.0) er branchen hvor udviklingen sker og breakage
sker med jævne mellemrum. cvs tag=. ( . er current)

Dine ports (hvis du cvsupper dem og ikke bruger portsnap) skal du altid
bruge "cvs tag=."

Jeg ville anbefale 7.0-R som server platform, så er du sikker på
ikke at få nogle overraskelser. (og du kan altid opgradere til 7.1 når
den kommer)

Hvis nogle med viden om Net, Open, evt darwin,dfbsd og PCBSD
kunne sige noget om hvad deres branches hedder og hvad der foregår der
kunne vi lave det til spørgsmål 54 på FAQ'en til næste gang nogen
gerne vil vide det.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen