Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Oct 2008 - 20:25:41 CET

From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?
Date: Sun, 26 Oct 2008 20:25:41 +0100

Den 26/10/2008 kl. 14.56 skrev Morten Winther:

> Hej
>
> Jeg har stadig lidt problemer med at få performance op på to FreeBSD
> servere ved indlæsning af noget data fra xml-filer til mysql.
>
> Tidligere har kørt det på samme server, men nu har jeg
> indlæsningsscriptet på den ene server og mysql på den anden.
>
> Er der nogen hits til hvordan jeg finder flaskehalsen?

Hvad med I/O på de to servere? Du har ikke vist, om du venter på dine
diske. Og hvilke FreeBSD versioner kører du? Der er sket rigtig meget
med MySQL performance på 7.0.

Umiddelbart lyder det, som om MySQL er flaskehalsen, da PHP ikke ser
ud til at bruge det store CPU. Med mindre dit PHP script laver noget
helt sygt, burde den kunne pumpe mere en 4MB/s fra harddisken og
videre ud på nettet. Kør evt. en profiler på scriptet for at se, hvor
tiden bliver brugt.

Mvh Erik