Re: Hvem vil med til Frankrig..

From: Ask Holme (none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 25 Oct 2008 - 20:56:56 CEST

Date: Sat, 25 Oct 2008 20:56:56 +0200
From: Ask Holme <none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvem vil med til Frankrig..

jesper@ronnekilde.dk skrev:
> ... længere 2x traceroute til samme ip, hvor den ene ryger via frankrig ...
> Begge har DNS hos gratisdns.dk - Peter har du en kommentar?
>
> Min ISP er yousee, men andre for samme resultat
>
> Hvad sker der lige her??

Nu burde tracerouten jo kører mod IP'en og derfor ikke have noget som
helst med DNS at gøre ?
Er det konsekvent, at det ene domæne ryger over Frankrig og det andet
ikke gør ?

(Derudover kan det nævnes, at jeg før har bemærket at nogle trafik til
nogle af nameserverne hos GDNS ryger forbi paris,hamburg eller lignende
steder fordi deres linje leverandører åbenbart kaster det lidt rundt -
hvilket jo giver lidt længere svartid end ved direkte kontakt via DK
peeringer.... Men det burde vel ikke have noget at sige i dette tilfælde)

--
There's a jillion* good reasons.
Ask Holme 28 76 98 87

*:An indeterminately vast number