Re: OpenBSD 4.2 fejler i begyndelsen af installation

From: Martin Toft (none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Oct 2008 - 13:56:57 CEST

Date: Tue, 21 Oct 2008 13:56:57 +0200
From: Martin Toft <none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OpenBSD 4.2 fejler i begyndelsen af installation

On Tue, Oct 21, 2008 at 01:40:02PM +0200, Søren Larsen wrote:
> Jeg er igang med at installere OpenBSD 4.2 på en HP Compaq d530 sff. Den
> booter godt nok op og ender ved mulighederne (I)nstall, (U)pgrade or
> (S)shell.
> Når jeg så vælger, i, for at installere skriver den følgende fejl:
>
> Panic: rlphy_ service: attempt to isolate phy
> Syncing disks... done
>
> dump to dev 1101, offset 0
> dump error 19
>
> Jeg ved ikke hvad problemet er eller hvor jeg skal starte med at fejlsøge.
> Er der nogen der kan hjælpe mig?
>
> På forhånd tak.

> [...]

Hej Søren

Jeg ville nok forsøge med nyeste version, nemlig 4.3. Hvis det ikke
hjælper, så prøv med et snapshot. Hvis det heller ikke hjælper, så prøv
en af de andre BSDer. Jeg følger OpenBSDs source-changes-liste og kan
se, at der ofte sker ændringer i netkortsdriverne, så jeg tror du har en
god chance med en nyere version. Jeg gætter på, at rlphy har noget at
gøre med et Realtek-netkort i din maskine (rl(4)).

Der er vist også mulighed for at deaktivere ting i kernen på boot time,
så du kan f.eks. deaktivere rl-driveren, men jeg kan ikke umiddelbart
huske, hvordan det gøres. Det er noget med "boot -c". Se config(8)
og/eller FAQen.

Martin