Re: Upgrade af Xorg

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Oct 2008 - 09:55:35 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Upgrade af Xorg
Date: Fri, 17 Oct 2008 09:55:35 +0200

On 16/10/2008, at 23.38, Tom-Pele Olsen wrote:

> Jeg plejer at bruge cvsup først :
> cvsup -g -L 2 -h cvsup.dk.freebsd.org /usr/share/examples/cvsup/
> ports-supfile
>
> og bagefter lave portupgrade :
> portupgrade -varR
>
> så er det hele opdateret, men første gang portupgrade kører , så
> tager det
> langt tid.
>
> - Det kunne egentlig være smart at køre dem crontab

Hentning af opdateringer og opdatering af CVS træer, enig - det er
rart de
ER opdaterede når man skal bruge dem.

Husk dog at hvis du typisk kun opdaterer din maskine een gang om ugen
er det nok ikke nødvendigt med crontab der checker hver time :-)
- det giver unødvendig belastning på serverne i den anden ende.

Automatisk installation af rettelser er jeg dog ikke meget for på
produktionsudstyr,
men det afhænger af hvem der bruger systemerne. Sæt nu der blev lagt
noget
på som ikke virkede, og du selv sad i Afrika uden
internetforbindelse ;-)

Derefter vil jeg anbefale installation af portaudit og DEN kan du med
fordel
lægge ind i crontab, så den en gang hvert døgn checker om dine ports
har kendte sikkerhedsproblemer. Så får du en fin e-mail hvis der er
behov
for opdatering på grund af sikkerhedsproblemer

en tilfældig google artikel om portaudit:
http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/security-portaudit.html
og

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH