Re: /var næsten fuld

From: Jesper Laursen (none@bsd--lauer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Oct 2008 - 19:45:26 CEST

From: Jesper Laursen <none@bsd--lauer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: /var næsten fuld
Date: Thu, 16 Oct 2008 19:45:26 +0200

On Oct 15, 2008, at 12:01 PM, Claus Guttesen wrote:

> Det har jeg sat ind i newsyslog.conf.
>
> /var/log/httpd-access.log 640 7 * @T00 JC
> /var/run/httpd.pid
> /var/log/httpd-error.log 640 7 100 * JC
> /var/run/httpd.pid

Det er meget fint. Dette har jeg også kørt med. Men jeg har stadig
problemer med "ikke frigjorte filer".

$ du -h -d0 /var
130M /var

/dev/da0s1e 252M 198M 34M 85% /var

Jeg har prøvet at kigge på en lsof for at se åbne filer. Men det er
lidt svært for mig at gennemskue hvordan jeg kan finde ud af hvilke
programmer som kan være skyld i det.

Jeg ved fra før at en genstart hjælper, men det er ikke så optimalt at
gøre ved den server :)

Nogen som har et par ideer til hvordan jeg kan finde de skyldige
programmer, ud over at genstarter dem alle?

Mvh
  Jesper Laursen