Re: Mysql 5.0 på FreeBSD 7.0

From: Line Wolff (none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Nov 2008 - 23:03:23 CET

Date: Mon, 10 Nov 2008 23:03:23 +0100
From: Line Wolff <none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mysql 5.0 på FreeBSD 7.0

Samir Mulasalihovic wrote:
> Det jeg havde læst var at den konfliktede da den skulle starte. Altså
> den anden kunne ikke starte med samme daemon-navn, så de kørte kun een
> ad gangen.
Det lyder meget rigtigt, men jeg har stadig ikke fanget om der er nogen
årsag til, at du ikke kan køre de to databaser på hvert sit jail med
hver sin ip? Jails giver dig den fordel, at du kan holde dig til ports
std installation (ikke noget install fra source) og std port på mysql.
> Har du måske en vejledning i opsætning af mysql-jails? Jeg kunne tænke
> mig at prøve det nu jeg er i gang :)
God idé at lege lidt med det, hvis du ikke har prøvet det før. Jails er
smart :-) Men det er ikke et "mysql-jail" som sådan. Det er hhv. et std
jail samt en std mysql installation (installeret i jailet). Der findes
rigtig mange opsætningsvejledninger til begge dele derude. Google er din
ven :-)

/ Line