Re: send sms via mobil

From: Ask Holme (none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 09 Nov 2008 - 12:01:12 CET

Date: Sun, 09 Nov 2008 12:01:12 +0100
From: Ask Holme <none@ask--jillion.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: send sms via mobil

Line Wolff skrev:
> Nu er det ikke for at være en lyseslukker, men præcis dét setup (gl..
> Nokia 6210+orig. datakabel+Gnokii) har jeg kørt i et par måneder, og
> det var mildt sagt ustabilt. Det er nemt nok at sætte op, og systemet
> både sendte og modtog sms'er, men telefonen hang ofte, når den skulle
> læse sin inbox (dvs. modtog sms'er). Duede ikke rigtig til prod... Så
> jeg prøvede med et helt nyt batteri, for det meget gamle orig. batteri
> var første mistanke. Prøvede også helt uden batteri, uden held. Det
> *kan* godt have været fordi det var en gammel telefon, og den
> [...]
Jeg kan også anbefalle omtalte siemens model (mit hedder vist M35, men
det må være tæt på det samme).
De kører uden problemer med smstools direkte via serial.

Et er det problemer jeg hyppigst har hørt om med mobiltelefoner er at de
    1) ikke er egnede til at være tændt 24/7/365
    2) slet ikke er egnede til at have en lader tilsluttet 24/7/365
Hvorimod et rigtigt SMS-modem klarer begge ting uden at pive.

Tilgengæld er de ikke helt billige

--
There's a jillion* good reasons.
Ask Holme 28 76 98 87