Webcam under OpenBSD

From: Jesper Madsen (none@jesper.madsen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 May 2008 - 21:02:30 CEST

Date: Thu, 8 May 2008 21:02:30 +0200
From: "Jesper Madsen" <none@jesper.madsen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Webcam under OpenBSD

Hej Liste, Jeg har fundet et Creative webcam (ligner et NX ultra, men
er ikke sikker) i min skuffe, som jeg gerne ville have gang i. Ved
tilslutningen oplyses at
ugen0 at uhub1 port 2. ugen0: Creative Creative WebCam NX Ultra, rev
1.10/0.01, addr 3.

Men det eneste software jeg er bekendt med er vid (fra ports), og det
ser ikke ud til at genkende kameraet;
$ vid -d /dev/ugen0.00
device /dev/ugen0.00 is not an OmniVision OV511/OV511+.

Har prøvet at lege lidt med ff* pakken, uden held.
Er der nogen der har prøvet at sætte et webcam op sammen med OpenBSD,
og kan hjælpe mig på vej?

Vh. Jesper