Re: virtualisering med freebsd

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2008 - 12:37:24 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd
Date: Fri, 28 Mar 2008 12:37:24 +0100

On 28/03/2008, at 12.21, Anders Hansen wrote:
> Hej Ebbe
>
> Du kan installere en Linux server (f.eks Ubuntu) også smide den
> gratis "VMWare server" oven på den. Så kan du installere virtuelle
> maskiner i Vmware server.
>
> Henrik Lund Kramshøj har dog ikke helt så gode erfaringer med Vmware
> server 2 beta og OpenBSD, som du kan se her.
>
> http://blog.kramse.dk/blojsom/blog/default/2008/03/26/VMware-server-2-0-og-OpenBSD

Bemærk at jeg ikke rigtigt har erfaring med ESX og VMware server i
disse udgaver
før, har dog brugt VMware workstation og VMware fusion uden problemer.

Samtidig skal man huske at det er en betaudgave :-)

Jeg formoder det enten er på grund af debug funktionalitet i betaen,
eller
problemer på mine platforme. Bruger Kubuntu Linux som host system.

Jeg skal nok opdatere hvis jeg finder en løsning, og mit alternativ er
at gå hele vejen tilbage til IKKE at bruge virtualisering, så det vil
være skidt for mit kursussetup.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH