freebsd+apache2+auth_mysql_module

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Mar 2008 - 15:18:58 CET

Date: Wed, 12 Mar 2008 15:18:58 +0100 (CET)
Subject: freebsd+apache2+auth_mysql_module
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej,

Jeg prøver at sætte apache op til at beskytte en mappe med mysql auth, men
den bliver ved med at melde fejl i error loggen

Invalid command 'Auth_MySQL_DB', perhaps misspelled or defined by a module
not included in the server configuration.

Jeg har genstartet apache og tjekket at mysql modulet er loadet, så nu har
jeg lige brug for en heads up.

AuthName "test"
AuthType Basic
Auth_MySQL_DB jens
Auth_MySQL_Password_Table user
Auth_MySQL_Group_Table mysql_auth
Auth_MySQL_Username_Field email
Auth_MySQL_Password_Field pword
Auth_MySQL_Group_Field /dev/null
Auth_MySQL_Empty_Passwords off
Auth_MySQL_Encryption_Types Plaintext
Auth_MySQL_Encrypted_Passwords off
Auth_MySQL_Scrambled_Passwords off
Auth_MySQL_Non_Persistent off
Auth_MySQL_Authoritative on
Auth_MYSQL on
require valid-user

Nu når jeg har jeres opmærksomhed - Som det er her, så har alle oprettede
brugere adgang, kan der laves så det er kun er nogle bestemte brugere der
har adgang, f.eks. ud fra et tredje status felt?

Mvh Ebbe