Re: Ny dell server

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Mar 2008 - 15:08:27 CET

Date: Thu, 6 Mar 2008 15:08:27 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ny dell server

On 2008.02.28 14:30:39 +0100, Mikael Syska wrote:

> Vi står og skal have ny server til at køre en spamgateway. Den skal
> process ca. 80k mails per døgn, men det svinger lidt. Den skal
> selvfølgelig ikke være for lille, så den må gerne kunne håndtere meget
> mere, sådan vi ikke står og skal skifte igen allerede om 1 år.

80000/(24*60*60)=~.92 mails / sec

Hvis det er ren mail server kan en passende 486 nok klare det ;-).

(IE, lige gyldig hvilken moderne server du kører skulle den kunne
klare fremtidige udfordringer i et stykke tid.)

> Men hvad for en Dell server er bedst supporteret? Er der nogen her på

Dell servere er generelt godt supportede i alle version af de bliver
brugt mange steder bla. af Yahoo! der flere gange har været med til at
få lavet drivere.

Jeg har personligt fine erfaringer med PE 1950/2950, men det er dog
den ældre version med Perc5 og ikke Perc6, men et check af cvsweb
siger at Perc6 support skulle være i 7.0 og 6.3. Men som sagt, jeg
har ikke prøvet det.

Eneste lille "men" for Dell servere er deres onboard Broadcom netkort
(i de fleste versioner) som der kan være lidt blande erfaringer med -
jeg plejer at smide et Intel gigabit NIC ind istedet.

--
Simon L. Nielsen