SV: Ny dell server

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Mar 2008 - 12:46:14 CET

Subject: SV: Ny dell server
Date: Thu, 6 Mar 2008 12:46:14 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

________________________________

Fra: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk på vegne af Jette Derriche
Sendt: to 06-03-2008 10:08
Til: bsd-dk@bsd-dk.dk
Emne: Re: Ny dell server

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående og tilføje:

Dell PowerEdge 1950 Quad Core Xeon
Dell PowerEdge 2950 Quad Core Xeon

Sidstnævnte kører FreeBSD 7.

Niels Wahlgreen... du er jo en guru på området, kom ud af busken :-)

/Jette

Tak tak :) Vi kører som Jette skriver FreeBSD 7 på en 2950'er og det fungerer rigtigt godt, også med PERC controlleren. Har også kørt FreeBSD 6.2-Release på den samme 2950'er, uden problemer med PERC controlleren. Jeg har også gode erfaringer med den billigere 1U PowerEdge 860 samt PowerEdge 1950 og 1850 - så tages de andre tilbagemeldinger i betragtning, er der vist nogenlunde frit slag på Dell serverområdet.

Vi har oplevet problemer med FreeBSD 6.2 og to quadcore cpu'er, som underperformede og nærmset gik i baglås når belastningen nåede et vist niveau - problemet blev løst ved upgrade til FreeBSD 7, det kan du eventuelt tage med i dine overvejelser...

/Niels