Re: FreeBSD 7.0 under virtualbox - med lidt god vilje

From: Morten Wegelbye Nissen (none@mwn--mwn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Mar 2008 - 10:00:48 CET

Date: Thu, 06 Mar 2008 10:00:48 +0100
From: Morten Wegelbye Nissen <none@mwn--mwn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 7.0 under virtualbox - med lidt god vilje

> Hej,
>
> Kan nogen venligst fortælle hvad fordelen ved at køre FreeBSD i {qemu,
> VMWare, VirtualBox} skulle være?
Mange, blandt andet:
Testinstallationer, har du et setup med eks. 8 server du leger med, er
det alt andet end lige lidt
nemmere at have 8 virtual server på din laptop, end at slæbe rundt med 8
stykker jern.
Derudover er det nemt at undo ting, i de fleste tilfælde kan man bare
tage en kopi af dit disk
image, prøve, slette, brug kopi fra før.
I nyere tid har jeg f.eks. leget lidt rundt med noget MySQL cluster.

> Så vidt jeg véd kan FreeBSD ikke bruges som host OS i VMWare[1] eller
> VirtualBox - så går man ikke glip af FreeBSD's stabilitet ved at køre
> det i
> en (langsommere) virtuel pc ovenpå Linux/windows?
Hvis det er din oplevelse har du da i det mindste en guest der ikke går
ned :)

./Morten